— En blogg om toaletter, urin, avföring och annat relaterat.

Lördag 100904 kl 00.15: Becketts Kopf


E har blivit tipsad om en bar som vi rekommenderas ett besök. Väggarna är röda som våra sinnen och för dagen även vår klädsel. Ur drinkmenyn, som är inklistrad i ett av Becketts verk, väljer jag en drink under rubriken "Herb & Floral". Det är förstås svårt att välja bland alla cocktails, men när jag får in min "Herbarium" med skotsk whisky, rom, körsbärsbrandy och bitter i iskylt kristallglas, är jag nöjd med mitt val då den faller mig precis i smaken. Bartendern varnade mig för att den skulle bli very dry, men ju osötare desto bättre! Jag antar att drinksmak säger nåt om ens personlighet. Jag är isåfall syrlig, nästintill supersur, torr som tusan med en stark avsersion för allt sött och sliskigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar