— En blogg om toaletter, urin, avföring och annat relaterat.

Lördag 090919 kl 00.05-00.08: Sapla




Jag firar att det äntligen är helg med en öl på Sapla. Eftersom det bara finns en toalett är ju kön till toaletten som bekant ofta ganska lång. Därför tillåter jag mig sällan att ge mig tid till att riktigt njuta av toalettbesöket. Å andra sidan är ju hela haket som en del av toaletten eftersom själva kön i fråga upptar en stor del av själva restauranglokalen då förrummet till toaletten är så litet att det ryms max en person där inne. Hm. Finns det förresten någon fackterm för det utrymmet? Alltså rummet innan det rum som rymmer själva klosetten? Tacksam för svar. För övrigt borde fler toaletter vara mustaschförsedda, det är upplyftande.

2 kommentarer:

  1. alltså... jag är osäker. går det verkligen att kalla ett sånt toalettrum för förmak? ett förmak är väl ett litet rum som kommer innan ett större, men på toaletter kan det ju lika gärna vara tvärt om. att det första rummet är större än själva toaletten. det borde finnas en fackterm.

    SvaraRadera