— En blogg om toaletter, urin, avföring och annat relaterat.

Torsdag 090903 kl 13.14: Hallands väderö



Jag hade tillfälle att friskvårda mig själv på Hallands väderö. Det var en riktigt väderrik dag och jag fick möjlighet att gå på dass. Det finns så mycket som är värt att veta om allt toalettrelaterat. Detta är från Wikipedia:

Ett avträde (även torrklosett; i dagligt tal oftast utedass eller bara dass) är en anordning för deponi av avföring och urin som inte är ansluten till en kloak och som inte spolas som en vattenklosett. På grund av avträdets funktion har anordningen under årens lopp benämnts med ett flertal synonymer och eufemismer. Termen "dass" kommer från det tyska ordet das Haus, som betyder "huset".

2 kommentarer:

  1. Äntligen är den här..Bloggen jag fram tills idag inte visste skulle bli min favoritblogg.
    Jag skall följa dig o dina toalettbestyr med spänning. Min kollega (här på Banverket) som sitter här bredvid har en favorittoa i Berlin.-Har du någon personlig favorit ännu?

    Mvh skitnödig

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken ära att du som är anställd på Banverket besöker min blogg. Om den inte handlade om toaletter skulle den med största säkerhet handla om tåg och annat järnvägsrelaterat. Nä, jag har inte direkt någon favorittoalett, även om vissa är skittråkiga finns det ju oftast nåt väldigt vackert i de flesta. En toalettfotodröm är att leta upp ett visst kamerafodral i ett stenrös, det vore verkligen speciellt...

    SvaraRadera