— En blogg om toaletter, urin, avföring och annat relaterat.

Lördag 091226 kl 13.46 - 13.51: Frihamnen




Eftersom solen skiner och jag och T är lediga bestämmer vi oss för att passa på att ta en finpromenad i vår vackra stad. Då det känns klyschigt och småtråkigt att strosa på Ribban och i Västra hamnen. Därför föreslår jag att vi i stället ska röra oss mot Östra hamnen, vilket var en mycket god idé. Annandag jul är visst en lugn dag i Frihamnen, men det står en hel del parkerade lastbilar och här och var syns chaufförer som chillar i lastbilshytterna. Det är intressant att få inblick i andras liv och arbetsliv. Det ligger överrraskande många svarta hundbajspåsar på marken och med tanke på att hamnen är en trist hundrastplats och eftersom det är väldigt långt till närmsta bostadshus där eventuella hussar och mattar kan bo är det svårt att dra andra slutsatser än att det är människobajs i påsarna. Nöden har ingen lag och även lastbilschaufförer behöver väl förstås bajsa ibland. Litet längre finns lång rad buskar som formar en liten gång längs stängslet. Jag tänker precis börja promenera igenom passagen som fortsättning på vår spännande och mysiga promenad, men i samma stund som jag är på väg att sätta foten i litet nyklämt bajs inser jag att befinner mig i ett långsträckt avträde! Buskarna som är placerade på lämpligt avstånd från stängslet erbjuder litet avskildhet för den som hellre bajsar på marken än i en påse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar