— En blogg om toaletter, urin, avföring och annat relaterat.

Söndag 091213 kl 18.02: Mascot



Jag har ingen relation till Lucia som vuxen, däremot har jag rätt starka minnen från barndomen. Jag har haft lucialinnen och tomtedräkter i en massa olika storlekar och minns att mamma brukade servera de allra godaste ostsmörgåsarna och varm choklad till Luciamorgon på tv i ottan. Sedan jag flyttade hemifrån har jag nog mest haft en icke-relation till Lucia, men i år inföll Lucia på en söndag och jag hade därför tillfälle att uppmärksamma Lucia på två olika sätt. Dels genom nollbudgetseriefilm i Singsang-studion (visseligen utan tydlig Luciaanknytning utöver motivet på den Granértecknade flyern) och dels genom en alternativ Luciashow på Möllevångstorget (där jag kom sent och sikten var tämligen skymd). Hursomhelst bjöds jag i samband med det senare evenemanget tillfälle till att dricka varm choklad på Mascots uteservering på behagligt avstånd till trummor, dans och eld. Jag hade tänkt låna toaletten men lät bli då någon visst glömt att torka bort litet halvblodiga kissdroppar från toalettsitsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar