— En blogg om toaletter, urin, avföring och annat relaterat.

Torsdag 100204 kl 17.48 - 17.49: S:t Johannes kyrka



Min kollega S tar mig med på premiärvisningen av dokumentärfilmen "Konsten att vara människa". Jag är mycket glad att jag följde med! Filmvisning i kyrkan är väl ett bra sätt att utnyttja lokalen och filmen i fråga var därtill också riktigt sevärd! En rejäl dos av mänsklig klokhet och av regelstyrda parkeringsvakters mänsklighet (tveklöst en yrkeskår i smärtsamt behov av uppvärdering!) samt en skvätt kloka forskarinlägg är precis vad jag behöver en februarionsdag. Filmen blev förstås än bättre av att den utspelar sig i mitt allra käraste Malmö. Det är alltid lika fint att möta de egna gatorna på bild och se bekanta ansikten flimra förbi på duken. En minus är möjligtvis att kyrkoakustiken inte riktgt funkar för filmvisning. Ett plus är att regissören drog till med en svordom när prällen hoppats på ett andligt svar i den efterföljande paneldiskussionen framme i koret. I övrigt kan S:t Johannes församling få ett par pluspoäng för att de gjort en artistisk toalettdekoration genom att placera ett antal täcklock av plast i en vågformation på toalettväggen - finurligt! Om ni vill njuta av härligenheten välj dörren märkt "Toalett T2 - Nyckel finns hos kyrkvakten". Det var mitt första besök i Johanneskyrkan, men kanske får jag gå dit igen vid tillfälle eftersom jag inte hade hjärta att närstudera arrangemanget med andra kissnödiga på kö utanför toalettdörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar