— En blogg om toaletter, urin, avföring och annat relaterat.

Lördag 091031 kl 00.39: Kompagnistræde


Det är en fuktig och kylig höstnatt i Köpenhamn. Som avslut på kvällen bestämmer vi oss för att slinka in på ett café för att värma upp oss med en lumbumba. Ibland tycker jag synd om män som är bajsnödiga på lokal, detta var ett sånt tillfälle. Killen som var före mig i kön verkade ganska obekväm med att behöva argumentera för sin rätt att inte använda pissoaren inför två beskäftiga danskor. Ofta brukar jag själv lägga en kommentar för att korta kön om jag går på killarnas ("Jag fattar inte varför inte killar kan lära sig att bajsa innan de går ut?!") och plötsligt verkar många bestämma sig för att knipa ihop ett tag till och nöja sig med att pissoarkissa istället. Alltså, man kan ju inte vänta sig att kunna få sina behov tillfredställda när som helst av ren bekvämlighet, men i det här fallet tyckte jag faktiskt synd om killen, han hade kanske ätit något dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar