— En blogg om toaletter, urin, avföring och annat relaterat.

Tisdag 091006 kl 16.10: Europaportens Kongresscenter




Heldag på Europaporten. När jag kom in genom dörren på morgonen välkomnades jag i dörren och informerades om att frukost serverades men att jag först kunde hänga av mig i garderoben till vänster. Kaffesugen som jag var stegade jag raskt till vänster, men hoppsan, redan efter första steget krockade jag med en kvinna. Olyckligtvis höll hon en kopp skållhett kaffe i handen som hon spillde rakt över sig. Nä, kaffet rann inte sådär litet smått på magen eller byxbenet, utan det flög i en hög båge rakt upp mot hennes ansikte och hals. Hon brände sig inte så farligt, däremot blev hennes vita scarf rejält brunfärgad. Typiskt illa, typiskt mig. Jag blev chockad och gapade stort och lyckades knappt haspla ur mig någon ursäkt. När vi möttes igen i toalettkön vid slutet av dagen var jag en smula mer talför. Hon sa då att det inte var någon fara och gav mig en liten kram, det tyckte jag var fint.

På vägen hemåt cyklade jag bredvid en kollega en liten stund då vi båda svängde av mot Möllan. Jag är bara ytligt bekant med min kollega som är 50+ och tycks vara en rätt fin person. Han berättade stolt att det minsann var hans födelsedag idag och han var på väg till systemet för att köpa en flaska vitt som han skulle avnjuta tillsammans med en riktigt god fisksoppa. Det sken riktigt om hans ansikte av födelsedagsglädje, sådär som det kan göra hos barn, det tyckte jag var fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar