— En blogg om toaletter, urin, avföring och annat relaterat.

Torsdag 100617 kl 21.47: Comet Club



En högsommarvarm torsdagskväll bjuder på en synnerligen vacker solnedgång när jag och T promenerar över Oberbaum Brücke till Kreuzberg för komma till Comet Club som ligger precis på anda sidan Spree. Där framför John Grant, som jag av utseendet att döma lätt skulle avfärda som en tråkig rockgubbe med skägg, låtar från sin oerhört starka soloplatta "Queen of Denmark". Snubben med det blonda skägget ger ett synnerligen sympatiskt intryck, men tyvärr sköter han mellansnacket på tyska, som jag ännu inte förstår. Texterna är intressanta, vackra, personliga, starka och berörande, inte minst låten "Jesus Hates Faggots". Tyvärr ville han inte framföra min favoritlåt "That's the Good News" som är förstaspåret på bonusskivan som följer med Limited Edition-utgåvan. Den är nåt helt annat, mer queer electro än singer-songwriter-skönsång. Jag var hursomhelst mycket nöjd ändå eftersom jag fick med mig skivan hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar