— En blogg om toaletter, urin, avföring och annat relaterat.

Onsdag 100721 kl 14.16-14.23: Prinzessinnengärten





Ett besök i Prinzessinnengärten, en ödetomt i Kreuzberg som används till urban matodling, blir den perfekta innan-skolaktiviteteten denna tisdag när jag sovit litet för länge. Initiativet Nomadisch Grün ägnar sig åt mobil, social och ekologisk odling. Det är härligt att promenera omkring bland backar fyllda med pumpor, fänkål och kryddor och säckar fyllda med sällsynta potatissorter. I parken finns förstås ett café som serverar dagens rätt tillagad av den egna skörden. Jag passar på att göra min tyskaläxa till kaffe, kaka och en utsökt äppel- och rödbetsjuice. Som gott sällskap har jag mängder av nyckelpigor, skalbaggar och andra småkryp som verkar trivas väldigt väl i den gröna oasen. Jag trivs också på toaletterna som är kreativt inhysta i gamla containers. Toalettbåsen är hemmasnickrade med en bit trädgårdsslang som hantag och toalettpappershållare. Dörrarna är tätade med litet överbliven plastmatta och vem behöver vare sig hasp eller lås när det fungerar fint med en bit rött snöre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar