— En blogg om toaletter, urin, avföring och annat relaterat.

Tisdag 100713 kl 21.00: Fritz Club im Postbanhof



Min tyska favorit gör tisdagen till en fest genom att kirra så att jag får se Hidden Cameras. Herr Gibb bor ju sedan en tid i Berlin och småsnackar litet med publiken, men hans tyska är faktiskt riktigt dålig. Det är en rätt kort spelning och ganska glest i publiken, men fansen håller sig antagligen hemma eftersom kvällens huvudakt är Scissor Sisters. Gibb är på smårisigt skämthumör och tackar SS för spelningen, och det tar ett ögonblick innan jag och resten av publiken fattar att han faktiskt syftar på Scissor Sisters. Halvkul. I övrigt en jättebra spelning och jag gillar verkligen deras mörkare sound, även om jag hoppats på ett techno-disco-encore i stil med de det gjorde vid sin Malmöspelning i april. Hidden Cameras håller konstant hög kvalitet och är utan konkurrens det allra bästa bögbandet. Denna kväll hade de med sig en paljettförsedd manlig dansare i jockstrap-kalsonger på scen. Utöver det rent musikaliska var det väldigt underhållande att se hur de två yngsta och äldsta i publiken, en +50-pappa med sin +10-dotter allra längst framför scenen, blev lika generade båda två och inte vågade titta när det rumpdansades framför dem på scen. Väldigt sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar