— En blogg om toaletter, urin, avföring och annat relaterat.

Måndag 100830 kl 18.45: Park Sanssouci


T och jag har slutat skolan och vi vill förstås åka på utflykt denna första lediga dag! Vi beger oss till Potsdam, men eftersom vi vänt på dygnet kommer vi iväg först framåt tresnåret, men i rask takt hinner vi spana in alla tre 1700-talsslott i Sanssouciparken. Vi har en härlig eftermiddag bland pampiga byggnader och i grönskan. En bra stund efter att alla slottsportar slagit igen för kvällen inser jag att jag inte kissat sen Berlin. Med van blick letar jag efter strategiska
kissplatser i parken och stannar till framför denna bänk. Efter ett ögonblick tittar en proper medelålders kvinna upp där bakifrån. Hon berättar smått generat att hon var tvungen att uträtta sina behov men meddelar att stället utifrån hennes iakttagelser verkar vara populärt även bland andra. Åh, det är så fint när människors toalettvägar möts. På bilden vinkar jag till publiken (det vill säga er), while peeing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar