— En blogg om toaletter, urin, avföring och annat relaterat.

Tisdag 100831 kl 18.09: Beliner Fernsehturm



Jag vet inte varför jag tvekat inför att besöka denna fantastiska byggnad. Jag drar mig ofta inför att besöka större turistattraktioner och tänker att det liksom inte är värt besväret att köa och betala dyrt för att trängas med andra turister. Oj, oj, oj så fel jag hade. TV-tornet var sannerligen värt ett besök, hur hade jag någonsin kunna tro något annat? Med sina 368 meter är det Tysklands högsta byggnad och vi hade turen att direkt få ett ledigt bord i den roterande restaurangen i silverkulan på 207 meters höjd. Vyn är helt magnifik! Telecafét snurrar ett varv på en halvtimme och den gigantiska baljan Milchkaffe och Schwarzwaldtårtan räcker i två hela varv medan jag storögt fascineras av det oslagbara panoramat. Om jag inte haft en tid att passa skulle jag gärna sitta kvar och snurra runt, runt, runt för att se dygnets skiftningar från ovan i denna fantastiska stad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar