— En blogg om toaletter, urin, avföring och annat relaterat.

Onsdag 100825 kl 12.45 - 12.47: Restaurant Matzbach




Eftersom jag börjat gå hos en akupunktör för min mus- och påsväskeaxel tar jag mig titt som tätt till Bergmankiez. I anslutning till dagens besök finns mycket tid att slå ihjäl vilket gör att jag slår mig ner för frukost på restaurangen i anslutning till saluhallen på Bergmanstrasse. Som vanligt bjuds det på en väldig massa ost av olika slag, frukt och bröd i överflöd, men därtill äggröra, färskpressad juice i champagneglas och sanslöst god hemlagad hallon- och rabarbermarmelad. Efter frukost piper jag ner i källaren innan jag strosar vidare mot skolan. Framför spegeln fascineras jag över att jag minsann börjar få rätt köttiga Roller Derby-ben av allt rullande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar