— En blogg om toaletter, urin, avföring och annat relaterat.

Onsdag 100804 kl 13.47: Sadhu



Det blir indiskt till lunch! Personalen på Sadhu har verkligen fullt upp under värsta rusningstid och liksom toalettbilden antyder håller de dessutom på att renovera sina lokaler. Jag och T imponeras av att de trots den uppenbara stressen gör ett fantastiskt jobb och är väldigt trevliga och serviceinriktade. Under tiden som vi väntar på vår mat slår sig en kvinna ned vid bordet intill oss. Hela hennes varelse utstrålar negativitet och alla hennes gester och sammanbitna yttranden på välpolerad amerikanska osar av missnöje. Hon sätter sannerligen den trevliga personalen på prov och det är så påtagligt att jag inför T, både en och två gånger, uttrycker hur obehagligt mycket negativ energi denna människa sprider omkring sig. Strax innan vi lämnar restaurangen råkar jag kasta ett öga i hennes anteckningsbok och av hennes skrivspråk att döma tycktes den bittra kvinnan vara danska och inte amerikanska såsom jag trott - hoppsan! Mina rättframma yttranden om hennes person kan omöjligt ha gått henne förbi, men konstigt nog visade hon inte ett tecken på att hon hört vad jag sagt om henne. Usch, jag undrar vad som gjort henne så och hoppas att jag själv aldrig bli sån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar